הממשלה אישרה פה אחד: נחתם צו לדחיית הבחירות בחודש

    מוטי הלפרין No Comments on הממשלה אישרה פה אחד: נחתם צו לדחיית הבחירות בחודש

    הממשלה אישרה כעת פה אחד חתימה על צו לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות ל-27 בפברואר 2024. הרשימות לא ייפתחו מחדש בעקבות הדחייה. שר האוצר סמוטריץ' בירך ואמר: "הובלנו את הדחייה הזאת בשמם של עשרות אלפי חיילים שלא מוכנים לוותר על הזכות לבחור ולהיבחר". מי המרוויחים העיקריים מההחלטה?

    17:58
    02.06.24
    נתנאל לאופר No Comments on עסקה מפתה מידי? כל מה שצריך לדעת לפני רכישת דירה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה כעת פה אחד חתימה על צו לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות ל-27 בפברואר 2024. הרשימות לא ייפתחו מחדש בעקבות הדחייה.

    זאת בהמשך לדיון שהתקיים בממשלה ביום ד' האחרון, בו ביקשה הממשלה מצה"ל את השלמת הנתונים החסרים בעניין מספר הלוחמים אותם לא ניתן לשחרר ובכמה רשויות הם מתמודדים. מתוך נתוני צה"ל נלמד כי 688 משרתים אותם לא ניתן לשחרר כעת מתמודדים ב-144 רשויות. מתוך כך החליטה הממשלה לדחות את המועד.

    המרוויחים העיקריים, שאליהם נועדה הדחייה, הם המתמודדים שמשרתים במילואים שכעת ייתכן ויתאפשר להם לבצע קמפיין בחירות. בקרב המפלגות החרדיות – הדחייה תתן עוד זמן לנסות ולסגור דילים חדשים או לפורר כאלו שכבר נסגרו.

    יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בירך על ההחלטה: "אני מברך את חברי ממשלת ישראל שדחו את הבחירות. כשחיילינו בחזית הם לא יכולים להשתתף בהצבעה והדבר האחרון שאזרחי ישראל צריכים זה ויכוחים של מערכת בחירות. הובלנו את הדחייה הזאת בשמם של עשרות אלפי חיילים שלא מוכנים לוותר על הזכות לבחור ולהיבחר".

    השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מברך את חבריי השרים שאישרו את דחייה הבחירות. ההחלטה הזו היא החלטה חשובה מוסרית וערכית כלפי לוחמי המילואים אשר נמצאים בעזה, בצפון וביו"ש ובכך יוכלו להמשיך ולהתרכז בלחימה באופן מלא. לדעתי היה ראוי לדחות לפרק זמן יותר ארוך גם אם זה היה מצריך שינוי חקיקה, אך ההחלטה היא החלטה טובה".

    יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר: "אני מברך על החלטת הממשלה לדחות את הבחירות ברשויות המקומיות לפברואר, בתאריך אותו הוספנו בוועדת הפנים כמועד הנוסף והנכון יותר לקיים את הבחירות. מה שחשוב כרגע הוא להעניק וודאות למערכת המוניציפלית, ולכן כבר מחר אכנס את ועדת הפנים כדי לאשר את הדחייה כנדרש".

    ח״כ אוהד טל אמר: "השכל הישר ניצח! לוחמנו בחזית, המשיכו לשמור עלינו. המשיכו להילחם בשקט! צר לי שבשבועות האחרונים היינו צריכים לנהל מאבק על הזכות הבסיסית שלכם – לבחור ולהבחר. שנדרשנו לחלץ אתכם מן הדילמה האם להגן על הבית או לנהל קמפיין בחירות. אך למרות הכל, שמח שהצלחנו לכופף את הפוליטיקה הקטנה ולנצח קצת עבורכם. עכשיו, תמשיכו אתם לנצח עבור כולנו".

    מוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראה"מ נתניהו כי: "אנחנו בדרך כלל לא מקיימים בחירות בזמן מלחמה, אבל הבחירות האלה נקבעו מראש. הם כבר נדחו פעם אחת, קשה מאוד לדחות אותם לתקופה ארוכה מאוד, אבל יש שתי אפשרויות: או לקיים אותם בסוף ינואר, או לקיים אותם בסוף פברואר. ההמלצה שלי היא ברורה: לעשות את זה בסוף פברואר, כדי לאפשר לכמה שיותר אנשי מילואים להשתתף בבחירות. זו זכות אלמנטרית וחשובה".

    ההחלטה כפופה לאישור ועדת הפנים של הכנסת ולאחר מכן הצבעה במליאת הכנסת.

     



    0 תגובות